Barangolások gyalogosan, bakancsban és túrakerékpáron

Bakancsban, két keréken

Bakancsban, két keréken

Túrakerékpárral Budapestről a Dunakanyarba

Tudtad, hogy Budapestről eltekerhetsz szinte csak kijelölt kerékpárutakon a Dunakanyaron keresztül egészen Szobig? (2022. május 14.)

2022. május 16. - horvabe

cimkep-t056-2.JPG

Kerékpárosok szállnak le Nagymaroson a visegrádi oldalról érkező kompról

A túra útvonala a Google Térképen

A túra útvonala GPX formátumban

A TÚRA JELLEMZŐI

- Megtett távolság a kitérőkkel együtt: 80,22 km (kerékpár computer)
- Szintemelkedés/lejtés a kitérőkkel együtt: 318/311 m (turista GPS)
- Nehézség: 7/10 (Egész napos kerékpártúra, kevés szinttel)
- Kilátások: 8/10 (Szép kilátások szinte az egész út folyamán)
- Épített látnivalók: 10/10 (Világörökségi helyszín a budai Duna-part, Duna Aréna, Megyeri híd, Vác belvárosa, Visegrádi Fellegvár látképe)
- Jelzettség a túra időpontjában: Dunakeszitől Szobig kitűnő az EuroVelo 6 kerékpárútvonal jelzettsége

A távolság- és szintadatok a kerékpár computer és a turista GPS adatainak kiértékeléséből származnak. A többi adat abszolút szubjektív.

A túra egy átlagos hétvégi kerékpáros számára hosszúnak tűnhet, de egyes szakaszai külön is teljesíthetőek, ilyen a Dél-Budától Újpestig a Duna-parton vezető rész, vagy például a Váctól Nagymarosig, vagy Szobig vezető táv! 

TÚRALEÍRÁS

Szinte pontosan egy évvel ezelőtt, tavaly tavasszal a Duna nyugati partján tekertem el Szentendrén keresztül a Dunakanyarba, idén a döntésem a túlsó partra esett: most Vácon keresztül a folyó bal partján szerettem volna eljutni egészen a Dunakanyar nyugati végéig, Szobig! Előtte gondosan tanulmányoztam az online kerékpáros térképet és rájöttem arra, hogy ezt tulajdonképpen egyetlen rövid szakasz kivételével kijelölt kerékpárutakon is megtehetem! Egy dolog azonban az elmélet, egy másik viszont a gyakorlat, vagyis más szavakkal élve a puding próbája az evés, gyerünk hát és nézzük meg, mi igaz ebből! Mivel azt szeretném, hogy mások is kövessék a példámat, olyan részletességű leírást adok az túrámról, hogy könnyűszerrel követhető legyen az általam bejárt út! Mivel Dél-Budáról indulok majd, az ismertetett útvonalra bárhol rá lehet csatlakozni, ahogy átvág az egész városon!

Ragyogó, napsütéses szombatra virradt, egy hidegfront az éjszaka elfújta a felhőket és a párát, tehát szép kilátásokra és viszonylag hűvös levegőre is számíthattam, azonban visszamaradt a frontból egy kitartó északi légáramlat, amely miatt komolyan fontolóra vettem, hogy esetleg visszafelé kéne teljesíteni a szakaszt, hiszen kinek van kedve széllel szemben tekerni órákon keresztül? Végül ezt az ötletet elvetettem, és szokás szerint most is a házunk kapujától indultam útnak. Itt indítottam a turista GPS-em, nulláztam le a kerékpár computeren a napi számlálót, aztán felpattanva a bringára legurultam vele a Tétényi-fennsíkról a budafoki Duna-partra. Amikor a Hosszúréti-patak hídján rátértem a kerékpárútra, feljegyeztem a kerékpár computer számlálójának állását. Innen indul tehát a menet! A cél: ettől a ponttól kerékpárutakon eljutni Szobra!

Már az aszfaltos bringaúton tekerve értem el a Dunaparty Megálló két piros, emeletes londoni buszát, persze ilyenkor, reggel háromnegyed hétkor még kihalt volt a máskor népes terasz, de pár képet azért készítettem a kora reggeli állapotokról. Megcsodáltam a még távoli MOL Campus üvegtornyát – később még eltekerek a tövében – aztán a Budafoki utat keresztezve egészen Szerémi útig eltekertem a Mezőkövesd utca kerékpározásra is kijelölt járdáján. A Szerémi út kerékpárútja átlagos minőségű, ráadásul sokat nem is lehet látni róla, mivel a zajvédő falak és sövények szinte minden kilátást elzárnak a bicajosok elől. De sok látnivaló nincs is errefelé, hiszen Dél-Buda régi rozsdaövezetén tekerünk keresztül, bár a bezárt és felszámolt gyárak, telepek helyén folyamatosan épülnek a lakóparkok.

A Prielle Kornélia utcánál oldalt váltva gurultam el a már közeli Dombóvári útig, ezen kereszteztem a Budafoki utat és értem el az épülő Budapart negyedet. Elgurultam a MOL torony tövében – hazánk legmagasabb háza mellett most az egész környék egyetlen hatalmas építési terület –, aztán a Lágymányosi hídnál értem el újra a Dunát. Itt lehet kitérőt tenni az utóbbi években nagyon szépen rendbe tett Kopaszi-gátra, de most még itt is csendes volt minden, bár a kapuját már kinyitották.

Végiggurulva az Infopark és az ELTE Természettudományi Kar modern épületei előtt már egy-kettőre a Petőfi hídnál jártam, aztán utána elértem a Műegyetem jóval patinásabb épületcsoportját. A Bertalan Lajos utcánál váltottam ismét oldalt, innen már a rakparti sétányon gurultam. A Gellért téren megálltam egy percre és a Szabadság híd budai hídfőjétől végigtekintettem a Dunán. Ez talán az egyik legszebb kilátópont, látszik a vár, a Halászbástya, a folyón átívelő hidak, a hátteret pedig a Hármashatár-hegy erdős oldala adja. Nézelődésre azonban most nem volt sok időm, hiszen messze volt még innen a Dunakanyar, tehát a bicajra felpattanva gurultam tovább.

Utam további, a Margit hídig terjedő szakaszáról nem írnék sokat, ezt egyszerűen látni kell! Nem véletlenül a Világörökség része ez a látkép, nem lehet csak úgy elrohanni, esetünkben eltekerni mellette! Percenként megálltam fényképezni, meg persze bámulni a látnivalókat! A Gellért-hegy fölénk tornyosuló dolomitsziklái, az Erzsébet-híd, a Várbazár, felette a palota, a felújítás alatt álló Lánchíd mind-mind tartogatott valami érdekes fotótémát! Apropó: a Lánchíd felújítása miatt most le van zárva a hídfő alatt áthaladó kis alagút, ezért kitérőt kellett tennem a Clark Ádám tér körforgalma felé, de itt is volt kijelölt kerékpársáv! A Fő utcáról aztán visszatértem a rakpartra és a Halász utcától ismét a sétányon tekerhettem. Ezen a szakaszon párhuzamosan halad az úttestre festett kerékpársáv és a sétánynak a gyalogosokkal közösen használt aszfaltcsíkja, az előbbiről nincsen kilátás, viszont a sétányról igen!

A Batthyány téren persze megálltam lefényképezni a Parlamentet, aztán már hamar a Margit-hídnál jártam. Átgurultam a budai hídfő alatti alagúton, aztán a kerékpárutat követve feltekertem a hídra. Persze fenn is megálltam fényképezni, aztán a pesti oldalon legurulva róla ráfordultam a rakparti kerékpárútra. A Margitsziget és a budai hegyek látképében gyönyörködve értem el az Árpád hidat, áttekertem alatta és folytattam az utam rakparti sétányon. Feltűnt előttem a Duna Aréna hullámzó kockája, pont a tövében vezetett végig a bringaút.

Egy időre magam mögött hagyva a Dunát a Rákos-patak mély árkát követtem egészen a legelső hídig. Átkeltem rajta, aztán a Marina lakópark belső útjain gurultam el a Népszigetre átvezető hídig. Sajnos, itt értem el a Dunakanyarig vezető kerékpárút egyetlen „folytonossági hiányát”, viszont kézenfekvő ötlet volt a szinte forgalommentes szigeten végigtekerve kikerülni a zsúfolt Váci út autókaravánjait! A szigetre átívelő híd egyáltalán nem kerékpárosbarát, ugyanis lépcsők vezetnek fel rá mindkét oldalon, de azt hiszem, egy-két emeletnyi kerékpárcipeléstől nem dől még össze a világ! A Népszigetre átérve pedig egy másik világba cseppentem! Csónakházak, üdülők, reggeli nyitáshoz készülődő kisvendéglők között vezetett az árnyas, de kopottas és sok helyen foltozgatott aszfaltút, aztán átbújtam az Északi összekötő vasúti híd alatt.

Innen már változott a táj, lepusztult gyárépületek között kanyargott az út, méteres betűkből ácsolt felirat mára már kopottas betűi hirdették az egyik falnak támasztva, hogy most a Népszigeten járok. Vajon hol lehetett korábban? Talán az út felett volt látható egy kapuzaton? Mire eszembe jutott, hogy a mostanság népszerű, minden településre jellemző „I love Kukutyin” (a név tetszés szerint cserélhető) feliratok parafrázisaként kellett volna készíteni róla egy fotót a bicajjal együtt, már messzire jártam tőle. Így hát a Google Streetview-ból emelek át ide egy linket a feliratra.

Végül a Nyitra utcán gurultam ki a Váci útra és itt bizony volt még előttem egy jókora szakadás a kerékpárútban! A következő sarokig, a Timár utcáig járdáztam, de ez azért mégis csak szabálytalan, ezért aztán az úttesten folytattam az utam. Tábla nem tiltotta itt a kerékpározást, meg rutinos budapesti bicajos is vagyok, azonban az engem követőknek mégis azt tanácsolom, ezt az alig több mint kilométeres távot tegyék meg valamelyik oldal járdáján! Szinte üres itt a járda, gyalogos forgalom nincs, mivel lakóházak sincsenek, főként csak gyárépületek állnak az út mellett. Gyakorlatlanok számára a nyílegyenes, kétszer kétsávos, Váci út nevű városi autópályán egyáltalán nem veszélytelen a kerékpározás!

A Fóti útnál kezdődött az út jobb oldalán az a kerékpárút, amely aztán változatos minőségben és kialakításban kitartott alattam egészen Szobig! Lassan magam mögött hagytam az utolsó telephelyeket is, aztán a Szilas-patak hídja után értem el a 2-es út torkolatát. Nagyjából Budapest határában álltam itt, és az órámra pillantva láttam, hogy háromnegyed kilenc felé jár az idő! Jobb időt futottam eddig, mint számítottam, hiszen két óra alatt áttekertem egész Budapesten, így aztán egyáltalán nem kell sietnem! Ráérősen gurulva végig a 2-es út melletti kerékpárúton csak a Megyeri hídnál álltam meg egy percre és alulnézetből megörökítettem az egyedi formájú autópályahidat.

Egy darabig még a forgalmas út mellett haladt a kerékpárút, aztán egy Burger King melletti körforgalomnál keresztezte azt és kifordult a mezők közé. Előttem a távolban feltűntek Dunakeszi emeletes házai, mögöttük a messzeségben megpillantottam a Naszályt. Amikor elérem majd a hegyet, akkor leszek Vácon, de az még egy jó másfél órás út! Dunakeszin végigtekertem a szélső házak előtt vezető úton – itt csak kerékpáros nyomok voltak ritkásan felfestve –, viszont feltűntek a villanyoszlopokon azok a kis táblácskák, melyek a kerékpárúton haladóknak segítettek a tájékozódásban.

Hatalmas élet zajlott a vízparton: kajakosok, kenusok tucatjai készülődtek a vizitúrára, itt megálltam én is és leballagtam közöttük a kavicsos vízpartra. Elnézelődtem itt is pár percet, aztán továbbindulva a horányi rév előtt megálltam egy pihenőre egy vízre néző padnál. Megbámultam a Dunát és a túlparti visegrádi hegyekre nyíló panorámát, aztán megtettem tízóraiként két, még otthon készített szendvicsemet. Ekkor már fél tíz felé járt az idő, szerencsére láttam, hogy egyre közelebb kerülök az útjelzőmhöz, a kőfejtőkkel felsebzett oldalú Naszály hegyhez!

Sajnos, a rév után ott kellett hagynom a parti sétányt, a kis nyilazott táblák betereltek a családi házak közötti gyakorlatilag nulla forgalmú mellékutcákba, itt viszont a sűrű váltások miatt figyelni kellett az alig tenyérnyi táblácskák iránymutatására! Ott voltak azok minden kanyarban, útkereszteződésben, csak eléggé el tudtak bújni időnként! Ezen a szakaszon is fel voltak festve az aszfaltra a kerékpáros nyomok, de itt az elenyésző autóforgalom miatt gyakorlatilag feleslegesen!

Ezen a szakaszon jól felkapaszkodtam a Duna szintje fölé, egy erdősávon pedig egy merész ereszkedéssel és kapaszkodással kombinált hajtűkanyarral vágott át a kerékpárút. Csak jó pár kilométer után gurultam vissza lassan a Dunához, de nem maradtam sokáig ott! Felsőgödön ismét a házak közé invitáltak a jelzések, de ez a kitérő már jóval rövidebb volt, mint Dunakeszin! Hamar visszatértem a partra, Sződliget mellett pedig már a gáton tekertem el.

Vácot egy nagyon szép természeti környezetben futó kerékpárúton értem el, itt vettem észre először, hogy megszaporodtak körülöttem a kerékpárosok, kocogók! Árnyas úton tekertem be a belvárosba, előzőleg úgy gondoltam, teszek majd egy kitérőt, hogy megnézhessem a közeli nevezetességeket, de nem volt kedvem otthagyni a kerékpárutat! Maradtam hát a vízparti sétányon, és csak egy-egy érdekes dolog miatt álltam meg, hogy lefényképezhessem! Furcsa installáció volt a kerékpárút mellett álló faszerű struktúra az ágaira szerelt biciklikerekekkel, de szép volt a rálátás a Dunára a folyóparti promenádról is. Nagyobb kerékpáros társaságok mellett tekertem el, szemre hosszabb túrákra készülődtek. Habár nekem nagyobb volt a tempóm az övéknél, de a kitérők, fényképezések miatt egymást kerülgettük sokáig a következőkben.

Lassan magam mögött hagytam Vácot is, most megint felkapaszkodva a magaspart dombjára. Egyszer csak egy, a kerékpárút aszfaltjára fújt szöveg állított meg. Lakonikusan csak annyit közölt, hogy „Panoráma” és balra mutatott letérést egy szintén festékszóróval fújt nyíl. Akkor pedig ezt nem hagyhatom ki, hiszen aki ismer, az tudja, hogy egy szép kilátásért bármit hajlandó vagyok megfizetni, ha pedig ingyen adják, akkor meg pláne kihagyhatatlan! Talán kétszáz méternyit kellett csak tekernem a gidres-gödrös földúton és kiérve a magaspart hirtelen leszakadó peremére tényleg kinyílt előttem a panoráma! Az erdős Duna-partot láttam magam előtt, a távolban már feltűnt a Dunakanyar első íve is, háttérben a visegrádi hegyekkel. Pár percig elnézelődtem itt is, fényképeztem ezerrel, aztán visszagurultam a kerékpárútra.

Pár perc múlva egy aluljárón kereszteztem a 12-es utat, aztán mellé fordult a kerékpárút keskeny aszfaltcsíkja. Negyed tizenkettő felé értem el Verőcén a szabadstrand lejáróját. A fékeket keményen markolva ereszkedtem le a rövid utcácskán a Dunapartra, itt aztán meg is pihentem pár percre. Megbámultam a kavicsos parton a Dunakanyarra nyíló panorámát, és a vízben pancsoló gyerekeket. Ilyen meleg lenne már a folyó? Kíváncsiságból csak úgy belemártottam a vízbe a tenyerem, és egy pillanatra azt hittem, menten lefagy! Megborzongtam, pedig hétágra tűzött a késő délelőtti nap. Szeretem a hideget, jobban is bírom, mint a nyári hőhullámokat, de annyira azért mégsem vagyok eszkimó, hogy megfürödjek májusban a Dunában!

Csupán félórát tartott Verőcétől Nagymarosig az út, ennek nagy részét a mezők, erdőfoltok, hétvégi telkek között kanyargó, betontáblákba öntött kerékpárúton tettem meg. Itt abban láttam csupán problémát, hogy bár a táblák felülete sima volt, de az illesztéseknél mindig ugrottak egyet a kerekek. Szóval végigpattogva az úton, csak háromnegyed tizenkettőkor álltam meg Nagymaroson a parti sétány egyik pihenőpadjánál. A félárnyékos padon ebédeltem meg, közben a Dunára és a Visegrádi Fellegvárra nyíló panorámában gyönyörködtem.

Rápislantottam a kerékpár computeremre, eddig 70,55 kilométert tekertem a házunk kapujától mindössze négy óra és nyolc perc alatt! Azt hittem, lassabb leszek, már csak a folyamatos ellenszél miatt is, amely kitartott Budapesttől egészen idáig! Itt már csak alig tucatnyi kilométerre lehettem Szobtól és a 13:56-os vonat elérését tűztem ki korábban magam elé célként. Akkor pedig innen már nézelődősre veszem a figurát, ugyanis bár még simán elérhetném az egy órával korábbi zónázót, de akkor viszont sietnem kellene, és erre ezen a látványos túrán nem vagyok hajlandó!

Persze megálltam a révállomásnál is, megvártam mire átérkezik Visegrádról a komp és kiköt az innenső parton. Készítettem pár fotót a róla leszálló kerékpárosok hadáról, háttérben a Fellegvárral és a Salamon toronnyal, aztán jobb ötlet híján némi nézelődés után továbbindultam innen is. Végiggurultam a parti sétányon, aztán a mezők között kanyargott alattam a kerékpárút, végül kifordult a 12-es út mellé. Talán ez a szakasza a legismertebb a Dunakanyar kerékpárútjának, hiszen itt annyira szűk a hely a Szent Mihály-hegy lába és a Duna között, hogy egymás mellett halad a vasút, az országút és mellette a kerékpárút is. Így hát láthatják az autókban ülők és a vonaton utazók is a kerékpárosokat.

Ráérősen tekerve a pedálokat sokszor megálltam fényképezni és a kilátásban gyönyörködni. Errefelé újra megritkultak a kerékpárosok, úgy látszik, a Vác és Nagymaros közötti szakasz a legnépszerűbb közöttük, pedig szavamra mondom, ez a szakasz sem csúnyább, sőt! Bármilyen lassan is tekertem, fél egy felé már a Kerékbárnál jártam, Zebegény határában. Ha nem vigyázok, még rástartolok a 12:56-kor Szobról induló zónázóra, szóval csak nyugi! Mindenesetre, hogy kísértésbe ne essek, beültem egy kólára az útszéli kis kerékpáros pihenőbe, mivel alkoholmentes sörük csak valami ízesített rettenet volt. A teraszon üldögélve és a Dunát bámulva elgondolkodtam az eddigi utamon.

Úgy néz ki, ezen a parton sokkal jobban ki van építve a kerékpárút rendszer, mint a szentendrei oldalon, gyakorlatilag Budapestről folyamatosan kerékpárutakon haladva érkeztem meg a Dunakanyarba és jártam be azt. Ráadásul úgy néztem, a kerékpárosokra, mint fogyasztói rétegre egy egész vendéglátó-ipari infrastruktúra települt, gyakorlatilag felesleges volt otthon szendvicseket gyártani magamnak az indulás előtt, vizet sem kellett volna hoznom magammal, hiszen Dunakeszin, aztán Váctól egészen idáig egymást érték a településeken a fagyizók, kiskocsmák, vendéglők. Nem olcsóak, itt például fél liter hideg kóláért legomboltak rólam 750 Forintot, no de mi olcsó manapság?

Csak jó negyed óra múlva indultam tovább, így már nem érhettem el a korábbi vonatot, ezért még ráérősebben tekertem ezután a pedálokat! Persze megcsodáltam Zebegényből is a Dunára nyíló kilátást, aztán végiggurulva a folyamatosan a víz közelében futó árnyas kerékpárúton egy órára már Szobon, a Duna-parti sétányon jártam. Persze itt is megálltam pár percre, majd a pilismaróti kompnál ráfordultam a Rév utcára és eltekertem Szob vasútállomására. Megvettem a jegyet magamnak és a drótszamárnak a Nyugatiig, aztán mivel már benn állt a peronnál az emeletes Stadler Kiss zónázó, fel is szálltam a légkondicionált szerelvényre. Kipányváztam a bringát a kerékpártárolónál és élveztem a kinti koranyári meleg után a benti hűvöset.

Megnéztem a keékpárcomputert, 83,89 kilométeren állt a számlálója, tehát a budafoki Dunaparttól idáig picivel több, mint 80 kilométer volt az út. Úgy gondolom, sokan nem mernek belevágni egy ekkora kerékpártúrába, de Váctól idáig csak harminc kilométer volt az út, Váctól Nagymarosig pedig alig húsz. Ezek a távok, úgy gondolom, bárki számára bevállalhatóak, még azoknak is, akik csak hétvégente veszik elő a kerékpárokat! Ráadásul a Nyugatiból még ilyenkor is óránként indulnak ide az alacsonypadlós, légkondicionált vonatok! Igen, a Dunakanyar csodálatos kerékpáros túraélményt jelent bárkinek! Mindenkit csakis arra bíztathatok, hogy vállalja be ezt egyszer!

Mialatt ezt végiggondoltam, már indult is a vonat és alig egy óra múlva már a Nyugatiban voltam vele. Kitoltam a bringát a csarnokon keresztül a Nagykörútra, aztán a még most is kitartóan fújó északi széllel egyszerűen elvitorláztam Budafokra. A dombra való visszakapaszkodásnál most is megbántam, hogy annak idején ide költöztünk lakni, de négy órára már el is tettem a kerékpárt jól megérdemelt pihenőjére a kerékpártárolóba. Mielőtt a kerékpár computert zsebre vágtam volna, végigpörgettem a számlálóit: ezen a napon háztól házig 97,77 kilométert tekertem, nagyjából öt és háromnegyed óra alatt. Nézelődős, fényképezős tempó, de ezzel járom nyaranta a többnapos túráimat is, azokhoz pedig meg kell még szereznem a kondíciót az ilyen egynapos menetekkel!

Ha tetszett a bejegyzés, kövesd a blogot a facebookon is!

A bejegyzés trackback címe:

https://bakancsban-ket-kereken.blog.hu/api/trackback/id/tr7117831975

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

olahtamas- 2022.05.16. 06:53:20

"Nézelődős, fényképezős tempó" :)
Nekem ez a 97.77 km / 5ó 45' (17km/h) már inkább verseny tempónak hat :D
Nálam vízszintesen a csúcs sebesség szokott ennyi lenni :)
A múltkor nálam a "Nézelődős, büfézős, lábáztatós, fényképezős tempó" egy 60km-es kör 10 óra lett :)

A Váci út belső részét is igazán megcsinálhatnák, szerencsére én ritkán járok arra.

Dunakeszinél azért annyira nem feleslegesek azok a kerékpáros nyomok , mert ha a táblácskák közül valamelyik kritikus helyen levő eltűnik, akkor legalább azok alapján lehet követni a javasolt utat.

Szép menet volt, le a kalappal!

Adani 2022.05.16. 06:54:54

2015 júliusán mentem haza Kemencéről Budapestig a kerékpárúton. Akkor még nem volt teljes Dunakeszi és Káposztásmegyer között csak a 2-es út volt, azt meg jobb volt vonattal megtenni, mint a forgalmas 2-es úton.

Vácnál az erdei szakaszon megvan még a fekvőrendőr a bicikliúton? Erdei szakaszon volt még egy húbazmeg akkor mikor Vácot elhagyva Bp felé nem sokkal azután, hogy bekanyarodik az erdőbe a bicikliút közepén volt egy Demszky bunkó arra végképp nem számítasz mikor jössz 30-40-es tempóval ráadásul épp befordulsz az erdőbe még szokja a szemed a kevesebb fényt.

horvabe · https://www.kektura.click.hu 2022.05.16. 09:18:01

@olahtamas-: Azért ne feledd, nekem az 5:45 a mozgásban töltött időt mutatta a kerékpár computer szerint. A teljes bruttó menetidő fél héttől negyed kettőig épp egy órával több volt, 6 óra és 45 perc! Tulajdonképpen az az egy óra volt az állásidő. A fényképezéssel és pihenéssel töltött idő.

Az a Váci úti szakadás nagyon rossz volt, pont a legforgalmasabb részen hiányzott a kerékpárút. Az jó lenne pótolni mihamarabb! A jelzésekkel kapcsolatban pedig tök igazad van, néha a kis táblák félig-meddig elbújtak a lombok mögé, ilyenkor az aszfaltra festett jelzések segítettek!

Jót mentem, igen, de most már készülök a nyári túrákra, akkor pedig 4-5 napon keresztül minden nap ennyit kell majd tekernem!

horvabe · https://www.kektura.click.hu 2022.05.16. 09:20:22

@Adani: Nem emlékszem fekvőrendőrre, tehát nagy valószínűséggel már nem volt ott! Viszont kocogó volt rendesen arrafelé, alig győztem kerülgetni őket!

gigabursch 2022.05.16. 15:36:17

Horányi kompnál háttérben a Táncsics Mihály úszódaru.

horvabe · https://www.kektura.click.hu 2022.05.16. 16:32:53

@gigabursch: És vajon mit kereshet ott? Ez már a tervezett főági híd előkészítő munkáival lenne kapcsolatos?:-O

gigabursch 2022.05.16. 20:44:06

@horvabe:
Ismereteim szerint a honállomása.
Régen itt volt egy nagy MHRT kikötő, ami egy ideig roncstemetőként üzemelt, majd utána ezt a területet megvette a Hídépítő Speciál Kft.
(Nem ellenőrzött információk a jelen helyzetről!)

Rozisoft 2022.05.17. 09:53:55

A tömeg visszafele halad ezen az úton. Elmegy Szobig vonattal, majd lefele teker jellemzően Vácig, esetleg Felsőgödig. A Nyugatiból induló vonatok délelőtt meg is telnek rendesen kerékpárosokkal. Érdemes korán kelni...
Szép útvonal, főleg tavasszal, ősszel szeretem, mert napos, délutánra szépen felmelegedik. Nyáron kész katlan tud lenni néhány helyen, olyankor inkább kerülöm.
Nagymaros alatt hatalmas öszi kikercsi mezők, Szob alatt hangulatos színes szakaszok.

Le a spammerekkel · http://ketkerekenoutival.blog.hu/ 2022.05.17. 14:55:38

Cukorbetegen, 107 kilósan, crosstrekking bringával (cca 15 kiló :) ) pár napja megtettem egy Bp-Visegrád-Bp utat. 89.5km. Akit elriasztanának a kilométerek: két-három hét "edzés" (napi 10-20km, fokozatosan emelve kb. 35-40-ig) után lazán le lehet tekerni egy százast is. Még egy MTB v. trekking nyergében is, nemhogy egy 8 kilós országútival...
Mindig kiakadok, mikor kigyúrt ismerős, kb. 60-70 kiló, nálam minimum húsz évvel fiatalabb, arra hivatkozik, hogy nem bírná erővel. :D

Le a spammerekkel · http://ketkerekenoutival.blog.hu/ 2022.05.17. 14:57:24

@Rozisoft: ezzel vitatkoznék. Mi is úgy szoktunk menni (párom tényleg nem bírja a hosszabb távokat), hogy Vácig vonat, onnan Szobra biciklivel, aztán vonattal haza. :)
A szembeforgalom valahogy mindig kisebbnek tűnik, mint a Szob (inkább Nagymaros) irányába tartók.

horvabe · https://www.kektura.click.hu 2022.05.17. 18:16:30

@Le a spammerekkel: Gratuláció a teljesítményedhez! Aprilis vége óta a napi 35 km nekem is megvan a napi munkábajárással (Budafok-Csepel-Budafok reggel a Lágymányosin, délután az M0 hídon keresztül). Az ezzel szerzett kondi kell ahhoz, hogy megkezdhessem a nyári többnapos, sátras-bicajos túrákat. Egy 35 éves Csepel Marathon túragéppel nyomom a kilométereket, ez sem a könnyűségéről híres, de kibírja a súlyomat (általában 90 kg körül mozgok). Nálam inkább a koromon szoktak csodálkozni, februárban múltam 63.

horvabe · https://www.kektura.click.hu 2022.05.17. 18:19:57

@Le a spammerekkel: A pihenőim során, leginkább Nagymaroson láttam, hogy kb. ugyanannyian mennek a kompállomás alatt a bringaúton mindkét irányban. Persze nem számoltam az elhaladókat, de a két irány között abban a tíz percben nem volt számottevő különbség. Viszont Budapest határától Dunakesziig szinte senkivel sem találkoztam.

Le a spammerekkel · http://ketkerekenoutival.blog.hu/ 2022.05.17. 19:04:05

@horvabe: köszi, de ebben semmi "teljesítmény" nincs. Ha bírja az ember csuklója/dereka/segge... hat-nyolc óra laza tekerés sík terepen. Számomra a teljesítmény ott kezdődik, hogy Budakeszi út-János hegy, ott folytatódik, hogy Dobogókő felé a Két bükkfa nyereg. :)
János-hegy párszor már összejött, a Dobogókőre csak tolva tudtam feljutni. :D

Hát van majd' egy tízes előnyöd. ;)

Nagymarosnál az a poén, hogy rengeteg a szlovák oldalról érkező biciklis. :)

horvabe · https://www.kektura.click.hu 2022.05.17. 19:33:12

@Le a spammerekkel: A Libegő végállomásától még fénykoromban sem tudtam feltekerni a bringával a kilátóhoz, az szerintem jóval 10% felett van, lehet talán 14-15% is! Mindig hiányzott a bringáról egy olyan első lánckerék, ami igazi kapaszkodásokra lenne jó. De azzal meg olyan lassú lenne a bicó, hogy talán már tolással is gyorsabb lehetek annál.

Szobon a révnél rengeteg kerékpárossal találkoztam, szerintem azok Esztergom felé mentek tovább, vagy onnan jöhettek a komppal.

Le a spammerekkel · http://ketkerekenoutival.blog.hu/ 2022.05.17. 19:59:00

@horvabe: libegőtől nem tudom, én a Budakeszi úton jártam fel. :)

horvabe · https://www.kektura.click.hu 2022.05.17. 20:08:25

@Le a spammerekkel: A Libegő felső végállomásáról beszélek, ahová a szerpentinút megérkezik a Szépjuhásznétól (a Budakeszi úttól) és megy tovább a Normafához, illetve indul a csúcstámadás fel a János-hegy csúcsára, a kilátóhoz.

Le a spammerekkel · http://ketkerekenoutival.blog.hu/ 2022.05.17. 21:08:15

@horvabe: ja... azt én meg sem próbáltam... illetve de, egyszer... aztán úgy 50 méter után vissza is fordultam. :D

Rozisoft 2022.05.17. 21:30:24

@Le a spammerekkel: Jó, jó, én se forgalomszámlálásra alapoztam. Csak arra a tapasztalatra, hogy a délelőtti vonatokon, amin volt szerencsém utazni a többség általában nem Vácon száll le. :)

Rozisoft 2022.05.17. 21:50:20

@Le a spammerekkel: Jaja, vízszintes terepen , tényleg csak fenék/csukló/ kar kell hozzá. Tavaly megcsináltam a Balaton 24-et úgy hogy előtte egész évben mentem összesen vagy 400km-t. És azon max kívül korcsolyáztam néhány órát, szóval nem egy sportos alapozással vágtam neki. Egy hónapig zsibbadt a tenyerem a kormány nyomásától, de a lábamban még másnap se volt izomláz.
BP-Visegrád: Nyáron biatlonozok - Bp -Dunabogdány szabadstrand oda vissza plusz 2x45 perc úszás a Dunában. Persze egész napos programként, jó pihenőkkel. Na az után jót lehet aludni este. :)

ui: Egyiket se dicsekvésnek vegyétek, hanem programajánlónak!

Le a spammerekkel · http://ketkerekenoutival.blog.hu/ 2022.05.17. 22:39:38

@Rozisoft: a bogdányi strandot nem tudom kihagyni, mióta felfedeztem, hogy létezik. A víztől ugyan irtózom, de az is elég, hogy ott pihegek egy kicsit :)

Pfuj, mocskos rasszista vicc következik (PC lelkületűek kíméljenek! :D)

- Milyen a cigány triatlon?
- Lefut a tóra, úszik egyet, aztán hazabiciklizik.

(ezt úgy negyven éve vittem haza az iskolából :D)
Egyébként a biatlon nem stimmel, max. duatlon vagy mi. A biatlon az síelés+lövészet. ;)

Le a spammerekkel · http://ketkerekenoutival.blog.hu/ 2022.05.17. 22:44:22

@Rozisoft: egyébként érdekes, mennyire túl tudják becsülni az emberek a kilométereket. Mikor a lépcsőházban valaki szomszéddal találkozom és megkérdezi, hogy merre jártam és mondom, hogy Szentendrén vagy Ferihegy környékén stb., sokan egészen elképednek, hogy "olyan messze, biciklivel???" És nem hiszik el, hogy az a pár kilométer csak akkor számít, ha előtte túl van az ember egy hegymászáson vagy egy száz+-os túrán :D Nem mondom, harmincegynehány éves koromig én is úgy voltam, hogy ami 20km-nél több, az versenyzőknek való táv. :D

horvabe · https://www.kektura.click.hu 2022.05.18. 06:16:41

@Le a spammerekkel: A viccnek pont a poénját rontottad el! Helyesen:
- Mi a cigány triatlon?
- Lefut a tóra, úszik egyet, aztán hazateker a bicikliden! :-D

Hol van a bogdányi szabadstrand? Ahol a kerékpárút és a vízparti fasor között van az a hosszú füves sáv? Az barátságos hely!

És igen, az emberek mindig elképednek azon, hogy egy-egy alkalommal 20-25 km-t gyalogtúrázok, vagy mondjuk egy százast tekerek. Mint most hétvégén is. Kutyasétáltató szomszéd látott elmenni reggel, aztán amikor délután négy felé hazaértem a Nyugatiból, megint a kutyáját legeltette és csak úgy megkérdezte, merre jártam. Amikor mondtam, hogy feltekertem Szobig, leesett az álla. Odáig? Hiszen az kurv@ messzi van! Minden relatív, no!
Egyébként a házunk kerékpártárolójában áll vagy nyolc bringa, csak az enyém van tavasztól őszig szinte naponta használva, a többi ott porosodik már évek óta. Hiába, a lustaság fél egészség.
Nálunk persze az is a baj, hogy egy szinte gellérthegynyi domb tetején lakunk, és hazafelé fel kell tekerni ide bármelyik irányból! Na, ehhez már nem fűlik a foguk a többieknek! Egyébként én is csatakos pólóval érek haza a melóból délutánonként, de én szeretem kicsit lefárasztani magam hegymenetben!

Rozisoft 2022.05.18. 08:23:22

@horvabe:
Maga a strand a büfével szembeni részen van, ahol az emlékkő, meg az öltözőpalánk van. Nyáron ki is van bólyázva a fürdési terület. Nagyon hangulatos, én azért is szeretem, mert sok árnyék van, nem vagyok egy napimádó fajta... :)

Én nem nagyon szoktam a városban közlekedni kerékpárral, mert ideges vagyok az autóktól és túlságosan megnyomom a tempót, amit a térdem bemelegítés nélkül nem tolerál. Maradnak a hosszú távok kellemes környezetben. A cikk alapján ki fogom próbálni az utat Újpesttől Vácig is, mikor legközelebb Szobra tekerek.

gigabursch 2022.05.18. 10:19:10

@horvabe:
A pékséggel egy vonalban lemész a partra és ott kezdődik az egykori sarkanyú alatt, a homok feltöltődésen.
A sarkantyú meg a kisdunai ág hajózhatósága miatt létesült, elsősorban a bogdányi kőfejtőből való szállítás biztosítása érdekében.
A bogdányi kőfejtőből meg a hegy apránként elvándorolt a Duna partjainak megerősítésére

Itt:
https://www.google.hu/maps/place/Dunabogd%C3%A1ny,+Strand+u,+2023/@47.7974985,19.0312993,557m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x476a80efc62eade1:0x2a58a6d47a621c6b!8m2!3d47.7967093!4d19.0325868

horvabe · https://www.kektura.click.hu 2022.05.18. 10:45:31

@Rozisoft: Köszönöm, így már világos. Tavaly tekertem arrafelé, emlékszem még arra a környékre!

Hát, a városi pedálozás nem olyan idegnyugtató a számomra sem, mint lenyomni ugyanannyit egy keskeny, madárfüttyös erdészeti aszfaltúton, de abból a szempontból jó, hogy kora reggel, amikor megyek dolgozni reggel ötre, akkor még nincs forgalom még a főutakon sem, a közlekedési lámpák is sok helyen ki vannak kapcsolva, tehát lehet menni. A délutáni tekerés alatt pedig felfelé végig a Háros utcán kiadok magamból minden, a nap közben felgyülemlett feszültséget.

horvabe · https://www.kektura.click.hu 2022.05.18. 10:57:29

@gigabursch: Jó nagy tájseb az a kőfejtő, még az országútról is látszik.

Adani 2022.05.19. 06:07:07

@Le a spammerekkel:

Ez így van. Munkahelyre és biciklivel járok ez korábban mikor még a belvárosban dolgoztam és a Füredi lakótelepen laktam kb. 9-10 km volt, aztán 6-7 km-re rövidült, most, hogy közelebb költöztem a munkahelyhez 4-5 km, laza tekeréssel is alig 20 perc.

Balaton kerülést évekig halogattam mindig mondván 210 km az sok, és az nem Tisza tó vagy Velencei tó, hogy gondolsz egyet és mész, azt meg kell tervezni szállások stb. Tavaly végül sikerült körbetekerni, és valójában egyszerűbb, mint hittem a Déli parton úgy átsuhantam, hogy szinte észre se vettem. Balatonszentgyörgynél kintvolt a tábla, hogy 40 km Fonyód, jó addig jussunk el, ott pihenés, tekerek egy kicsit kezdek fáradni, biztos sok van még, erre pikkpakk ott is voltunk. Fonyódi pihenő után Aliga volt a cél, végül Siófok lett ahol épp lekéstük az emeletes Kökire tartó vonatot. Szóval még Kelenföldtől hátra volt egy 18 km hazaáig, ami Kökitől 4-5 km lett volna.

Valójában 2 nap alatt simán megvan, de egy nap alatt se lehetetlen ha csak mész és alig állsz meg. 2 nap alatt kényelmesen, nem rohanva is megvan és mivel nyáron mindkét parton alég sűrűn vannak vonatok az is mindegy hol találsz szállást, bárhol abba tudod hagyni, elég arra figyelni ,hogy az utolsó vonatot ne késd le, amivel még eljutsz a szállásra, aztán másnap mehetsz ismét. De az is mehet, hogy utolsó vonattal haza, másnap vissza és a kimaradt szakaszt lenyomod. Akármennyit mehetsz, ameddig bírod Déli parton pl. ahol alig van emelkedő simán átsuhansz úgy, hogy észre se veszed szinte és ha többet mész egy nap, akkor legközelebb kevesebbet kell.

A terv amúgy az volt ,hogy péntekre szabit kivéve Aligán kezdés majd északi parton előre Balatongyörökig, ott volt szállás aztán második nap korán indulva Györöktől Aliga. Ebből az lett ,hogy a szabi ugrott, mert beteg lett egy kolléga, és nem volt más, aki jöhetett helyette, nyilván én áldoztam be az 1 napos szabimat, vagyis kb. 16 órára értem le Aligára, végül 3 és fél óra alatt kb. Aszófőig jutottam, ott az utolsó vonatot, ami még jó volt elcsíptem. Reggel a korai indulás ugrott, 9 órától volt reggeli azt azért meg kellett várni, 10 körül sikerült elindulni. Fonyódi pihenő a Bakter itatóban is elhúzódott ismerősökkel találkozás miatt. Később Bogláron sikerült sok időt eltölteni, mert parti kajáldában volt az ebéd, ahol frissensültre kellett várni. Ha ezek nincsenek simán meglett volna Aligáig.

gigabursch 2022.05.19. 07:54:16

@Adani:
Amúgy manapság ez a 2-3 nap alatt tekerjük körbe a Balcsit, kezd abba az irányba változni, hogy sokan a Balaton-felvidékre vagy a Keszthelyi hg-re, vagy épp a Nagyberek környékére (benne egy Csiszta-pusztai fürdőzéssel) rászánnak további 1-1 napokat. Főleg ősszel, tavasszal, de akár szebb téli napokon is.

Adani 2022.05.19. 09:00:12

@gigabursch:
Csisztai fürdőzés tervben van nálam is ha már visszaépült oda a kisvasút. Voltam ott gyalog, mikor még nem épült meg és lesétáltam a régi nyomvonalat, aztán biciklivel mikor épült a pálya, de még nem volt kész és végül vonattal mikor már megnyitott a kisvasút. Tervben van strandolással is egybekötni a csisztai vonatozást vagy biciklizést. A kettő együtt is mehet a kisvasúton lehet biciklit vinni.

horvabe · https://www.kektura.click.hu 2022.05.19. 11:18:16

@gigabursch: Még 2008 augusztus legvégén tekertük körbe a Balcsit két szintén bringás kollégával, az megvolt két nap alatt. Egyiküknek Aligán volt víkendháza, odáig levittük autóval a bringákat, aztán első nap végig az északi parton Gyenesdiásig, másnak vissza a déli parton Aligáig. Kis nézelődéssel, esti borozgatással simán megvolt a túra két nap alatt. De már akkor láttuk, ott - legalábbis az északi parton - nem a tekerés a lényeg, hanem hogy minél többet lássunk! Akkor meg kéne még legalább egy nap. Vagy kettő. Esetleg még többi.

gigabursch 2022.05.19. 12:43:17

@Adani:
Vasút van, műxik. Kipróbáltam.
A víz jó meleg, igazi herelazító-csöcslágyító.

@horvabe:
Jelenleg ez valóság. A nagy nyári szezonban többségében a 2-3 naposak tekernek körbe, sok stranddal/fröccsel/sörrel/lángossal/fagyival/heckkel.
Viszont - mint azt jeleztem -, az őszi-éli-tavaszi időszakban virágzik a bringás turizmus.
Az sem ritka, aki lejön a Gyenes-Vonyarc-Györök sorra és a Keszthelyi hg-ben akár 2-3 napot eltekereg, részben vasúttal kombinálva.
(hmm... Ez az eltekereg többszörösen ideillő szó)

két és fél éve, a jan. 1-i szigligeti újévi csobbanásra tekertem oda a kisfiammal Vonyarcról.
Akár szemből, akár velünk azonosan ez alatt a kb 20 km alatt közel 200 bringással találkoztunk.
Persze, szép idő volt, meg minden, de ekkora bringás mezőnyre nem számítottam.

Lassan kezdik felfogni a krimók is meg a szálláshelyek is ennek a jelentőségét.

horvabe · https://www.kektura.click.hu 2022.05.19. 14:01:40

@gigabursch: Hát ja. Mi se véletlen mentünk a szezon legvégén. Akkor még nyitva volt minden, de a tömeg már erősen elapadt. Lassan megtanulják a vendéglátósok a Balatonnál, hogy ha nem is teljes kapacitással, de érdemes még továbbfuttatni az ipart ősztől tavaszig is.

gigabursch 2022.05.19. 16:10:07

@horvabe:
Nálunk a strandon az egyik csehó egész évben tolja.
Nyilván télen nem teljes étlappal.
De 20 km-n belül övék a legjobb pizza.
Télen nem is kell fűtse a helységet.

Le a spammerekkel · http://ketkerekenoutival.blog.hu/ 2022.05.21. 00:21:50

Megnéztem Dunakeszin a Duna partját... Aztán ha már úgyis sűrűn járt a komp, átmentem a Szentendrei szigetre, Horányba. Csak azt felejtettem el, hogy a túloldalra vezető híd 13+ km, így a nagyon rövidre tervezett (max 15km) lett majdnem 60 :D Viszont vannak gyönyörű helyek a szigeten.

horvabe · https://www.kektura.click.hu 2022.05.21. 04:08:49

@Le a spammerekkel: Jó ötletet adtál! Az egyik idei hosszabb egynapos túrám majd a Szentendrei szigeten lesz!

Viszont érdekes volt ez a gondolatod is: "Nem mondom, harmincegynehány éves koromig én is úgy voltam, hogy ami 20km-nél több, az versenyzőknek való táv. :D" Belegondolva sok hétvégi kerékpáros gondolhatja így, tehát úgy tervezem, ma is csak egy 20-30 km-es kirándulást teszek majd Dél-Budán és Csepelen, és erről írok majd! Hátha ilyen rövid utakról olvasva többen ülnek majd nyeregbe, hogy kövessenek!

horvabe · https://www.kektura.click.hu 2022.05.21. 04:12:32

@gigabursch: Szóval akkor a Balaton partján lax? :-0 Nem lehet rossz hely, de nyáron talán egy kicsit zsúfolt, nem?

gigabursch 2022.05.21. 06:40:41

@horvabe:
Áááá..., dehogy...
Péntektől vasárnapig születni kell a 71-es másik oldalára...
A Rákóczi út kismiska....

De amúgy, amikor a spyke-ikat adtam mondtam, hogy merre lakom.
:-)

gigabursch 2022.05.21. 06:47:06

@horvabe:
Régen, mikor még a vízmű nem tartott biztonsági személyzetet, tök jól végig lehetett bringázni a vízmű szervizutakon.
De a Megyó-Demszky-Görényi éra alatt, amikor a vízművek kapcsolatba került a francia tulajdonossal fegyveres biztonsági szolgálat került oda, akik nem túl jólnevelten hajtottak el mindenkit.
Viszont a közmű kiárusításért PéterKém legalább megkapta a fanszia becstelenség rendet....

Hogy ma mi van... - nos, azt nem tudom.

Le a spammerekkel · http://ketkerekenoutival.blog.hu/ 2022.05.21. 07:32:48

@gigabursch: tudjuk, lételemed a hazugság, de ekkorát nem kéne.
Életem első, közel százas túrája 2002 vagy 2003 nyarán volt Újpest-Ráckeve távon, úgy, hogy egy jókora részét a Vízművek védet szervizútjain mentünk.
Olyan utakon, ahol évek óta tilos volt idegeneknek a bejárás. Csak őrökből volt kevesebb. De azért megtaláltak. És nem zavartak el. Hogy miért? Mert egyik társunk rendelkezett engedéllyel a Vízművektől, hogy max. 5 fős csoportot gyalog vagy kerékpárral átvigyen annak a gonosz Vízműnek az ivóvizünk védelme érdekében lezárt útjain.
Ha nem a puszta mocskolódás és a saját ostibaságod hirdetése lenne a célod, akkor rég utánanézhettél volna, hogy egyszerűen engedélyt kell kérni az adott utak gyalogos/kerékpáros használatára a Vízművek ügyfélszolgálatán. (Pár éve még biztosan engedélyezték minden kötekedés nélkül - ma, amennyi idióta van... Nem biztos)

Le a spammerekkel · http://ketkerekenoutival.blog.hu/ 2022.05.21. 07:36:20

@gigabursch: ja, gondolom, te egy szó nélkül átengedsz a putridon bárkit, aki odatéved.
(a szóban forgó utakra már a gengszterváltás idején is tilos volt a bejárás, csak őrök nem voltak, így a magadfajta suttyó parasztok röhögve jártak be és szemeteltek a tiltás ellenére)

gigabursch 2022.05.21. 10:26:26

@Le a spammerekkel:
Off

Nem tartozol abba a kategóriába, akivel megpróbálnék valaha is értelmesen beszélni.
Megjegyzem, fatornyos falum épp a szigeten van, de mindegy is, nem ide tartozik.
Csók!

Ja igen, még egy apróság:
Ez a nicked is repül az U-blockra.
Nem vagyok rád kíváncsi.

On

horvabe · https://www.kektura.click.hu 2022.05.21. 10:47:57

@gigabursch: Bocs, biztosan mondtad, de egy Alzheimer nevű bácsi egyre sűrűbb látogatóm manapság! :-(

horvabe · https://www.kektura.click.hu 2022.05.21. 10:50:47

@Le a spammerekkel: @gigabursch: Eddig mindketten építő jellegűen szóltatok hozzá a komment szekcióban, kérlek benneteket, ezután is ezt tegyétek, ne essetek egymás torkának! OK?

Le a spammerekkel · http://ketkerekenoutival.blog.hu/ 2022.05.21. 11:51:10

@horvabe: ez egy szarházi, gyáva, takonygerincű náci. Kb húsz éve ismerem a kis patkányt, máshol sincs jobb híre. :D
Az a hazugság meg amit itt volt pofája leírni...
Sajnos van aki el is hiszi (miközben ő pontosan tisztában van azzal, amit leírtam, miszerint hazugság a vízmű területekkel kapcsolatos mocska _is_.

Le a spammerekkel · http://ketkerekenoutival.blog.hu/ 2022.05.21. 11:53:10

@gigabursch: szarházi, tudom, hogy ott van a putrid. Épp csak a látványhoz amiről beszéltem, annyi közöd sincs, mint a gazdáidnak a tisztességhez.

gigabursch 2022.05.21. 11:53:38

@horvabe:
Ugyan...
:-)

Engem jobban bosszant, amikor egység sugarú körön belül szerelek valamit és úgy tűnik el ez-az, hogy nyoma sincs...
:-/

hátrasarc 2022.05.21. 21:29:45

@Le a spammerekkel: Nem szivesen állnék bele egy mexikói párviadalba ,de és ez a lényeg,szerintem az igazi természetbarát -mert legjobb tudomásom szerint ez a blog erről szól,-és erősen megnyomnám a barát szót nem beszél ám így .Mégha -vélt vagy valós vitába keveredett az igazmondás területén itten-bárkivel is.
Szerintem,ha nem is védhető giga Úr leírása,de azt mindannyian tapasztaltuk a közelmultban,hogy bizonyos felvásárlások miatt a kék túra útvonalát is korrigálni kell folyamatosan.
És ez tény.
Szóval ne tessenek veszekedni,hanem inkább minél több jó túra ajánlatot feldobni ide ,amivel "előre " haladhatunk.
És kéretik,engem nem megpróbálni sértegetni,mert simán kinevetem azt aki kisérletezik.

Aureliano Buendía 2022.05.24. 18:01:19

@horvabe: nincs fekvőrendőr, szombaton próbáltuk ki a fiatalúrral (6,5), mert kapott egy váltós bringát. Kivonatoztunk Vácra, majd vissza a bringaúton Újpestig (27,5 km). Teljesen jól követhető az útvonal, az ártéri rész Sződligetig kimondottan élvezetes.

Aureliano Buendía 2022.05.24. 18:10:21

@horvabe: én még akkoriban kezdtem el bringázni, amikor a bringaút is valami úri huncutság volt inkább, vagy inkább unikum, én ahhoz szoktam, hogy forgalomban megyek. Volt olyan, hogy kitekertem Szentendrére (az Árpád híd pesti oldaláról), majd megláttam, hogy a nyári bobpálya Visegrádon „csak” 25 km, úgyhogy megnéztem még azt is :D
A Váci úton a Duna Pláza és a Dagály utca közt a forgalomban megyek, nincs vele gondom, igaz, mindig elég korán és télen-nyáron. Épp ezért nem is túl lassan. A megszokás :)
A home office kicsit elkényelmesített, de eredendően én is télen-nyáron bringán vagyok, ha száraz az idő. Ja, és montival.

Aureliano Buendía 2022.05.24. 18:15:42

@Adani: igen, a Balatonkör sem vészes. 2x 3 nap alatt és 2x egy nap alatt megvolt.
A fárasztóbb az volt, mikor Pestről indultam, és Pestre mentem haza, de amikor Almádiban aludtam, és onnan volt a start, az sokkal jobban sikerült.
Haver nyaralója volt, egy nappal előbb mentem le, és mikor este megérkezett, még lenéztünk Görényhez egy welcome drink-re. Azt mondta, hülye vagyok, ő egy kör után tuti nem ülne bringára:D
Elsőre kicsit tartottam a körtől, mert az össz bringázásom a napi 15 km munkába járás (7,5 oda 7,5 vissza) volt, de legalább rendszeresen.

horvabe · https://www.kektura.click.hu 2022.05.24. 18:51:20

@Aureliano Buendía: Akkor jól emlékeztem, hogy nincs fekvőrendőr! És a fiatalúr nagyon jól kerékpározik! Az én fiam hat és fél évesen még nem tudott két keréken biciklizni!

Én is akkor kezdtem el a rendszeres bringázást, amikor még nem voltak hírből sem ismertek a kerékpárutak! Viszont szerencsém is volt, hogy a forgalommal együtt nőttem fel és szoktam bele a városi kerékpározásba!

Aureliano Buendía 2022.05.24. 18:57:39

@horvabe: köszi, büszke is vagyok rá! Ami a durvább, hogy vasárnap még felmentünk Diósjenőről a Csóványosra, majd vissza a kéken Nógrádig, és lenyomta azt is (oda már a kisebbik is jött-ő 4,5, lány és nem akar megtanulni bringázni:D). Egyszerűen nem tudom lefárasztani:DDD

Most épp az a terv, hogy valamikor körbetekerem vele a Velencei-tavat a nyáron.

horvabe · https://www.kektura.click.hu 2022.05.24. 19:13:18

@Aureliano Buendía: A gyerekek örökmozgók, ez az én tapasztalatom is. :-D Szép tervek és szerintem simán megcsináljátok!

Aureliano Buendía 2022.05.24. 20:42:29

@horvabe: igen, néha már a nézésükbe belefáradok.
Ügyes kis krapek, egy 16-os váltó nélküli bringával megjártuk már párszor az Újpest-Szentendre távot, és felment a Megyeri híd rámpáján is. Lábban szerencsére mindkettő erős.
süti beállítások módosítása