Barangolások gyalogosan, bakancsban és túrakerékpáron

Bakancsban, két keréken

Bakancsban, két keréken

Mennyire ismered a magyar várakat és várromokat?

Amennyiben végigtippeled a 15 kérdéses kvízt, az elküldése után azonnal megtudhatod!

2023. május 15. - horvabe

cimkep-u038.JPG

Esztergom várának falait és a Bazilika kupoláját látjuk a Prímás-szigetre vezető Kossuth hídról

Közöttük járunk, de sokszor észre sem vesszük már őket. Sokból már csak romok maradtak ránk, mert csúnyán elbántak velük a viharos évszázadok. Párat közülük éppen most próbálnak megmenteni az utókornak - talán elhibázott módon, rossz koncepciók alapján, de a szándék mindenképpen értékelendő. Róluk lesz most szó, vagyis a hazai várakról és várromokról.

Vannak közöttük jól ismertek és viszonylag ismeretlenek is, számukat még szerény számítások szerint is több százra becsülik. A Wikipédia listája szerint éppen háromszáz várunk és várromunk van, de ez szerintem gyanúsan kerek szám. Persze ebben az összefoglalásban a Budai várpalotától a legszerényebb várromokig minden megtalálható. Róluk lesz szó ebben a 15 kérdést tartalmazó kvízben - persze nyilván az ismertebbek közül válogattam, amelyek azért idegenforgalmi nevezetességek is.

 A kvíz képeit a saját magam által készített fotók közül válogattam össze, tehát ezeket a várakat, várromokat én magam is felkerestem már. Megvallom őszintén, a kilátók és kilátások kvízéhez hasonlóan most is a bőség zavarával küzdöttem, végül azokról a várakról választottam ki a tizenöt képet, amelyeket - szerintem - talán illik ismernie mindenkinek. Ennek ellenére ha valaki a kvíz minden kérdésére helyes választ ad, az előtt megemelem a képzeletbeli kalapom!

A kvízt a Google Űrlap felhasználásával készítettem el, a megszokott formátumokhoz képest tehát nem azonnal kapsz választ, ahogy bejelölted egy adott kérdésre a választ, hanem a teljes kvíz végigtippelése és elküldése után. Ekkor visszatérve az üres oldal tetejére és a "Pontszám megtekintése" gombra kattintva már kérdésenként végignézheted, mi volt a Te tipped, illetve rossz válasz esetén mi lett volna a helyes.

Ennyi rizsa után lássuk hát a medvét, illetve jelen esetben a kvízt!

 

Menj vissza az oldal tetejére!

A bejegyzés trackback címe:

https://bakancsban-ket-kereken.blog.hu/api/trackback/id/tr3018123852

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gigabursch 2023.05.15. 12:15:47

14/15
A 13. kérdést elkapkodtam.
A 4/5-e csípőből ment.

:-)

2024 2023.05.16. 00:40:47

14/15

Nem voltam még ott, képről sem rémlett és nem tudtam, hogy Sárváron van álló vár(kastély).

horvabe · https://www.kektura.click.hu 2023.05.16. 06:46:20

@2023: Gratulálok! A 14 pont is nagyon jó eredmény, ugyanis az eddigi nagyjából 1600 kitöltő átlaga 10,97 találat! 15 találatot eddig 127-en értek el, ami nem egészen 8% !

A sárvári Nádasdy vár nem egy ismert várkastély, bár jó állapotban fennmaradt!

AttHunter 2023.05.16. 07:02:52

15/15, de ez azt hiszem természetes. :)
Szádeczky-Kardoss Géza valamennyi túramozgalmát elkezdtem és kb. 80%-a kész. No ott aztán vannak talányos várak, várromok.

horvabe · https://www.kektura.click.hu 2023.05.16. 11:23:15

@AttHunter: Hát, akkor nem vagy kispályás! Azért gratula a 15/15-höz!!

gigabursch 2023.05.16. 13:33:39

@AttHunter:
www.youtube.com/watch?v=XupbgstAvJw
:-)

Amúgy nekem a Füzér és Regéc csak a figyelmetlenség miatt került felcserlésére.

AttHunter 2023.05.16. 14:07:13

@gigabursch: Régen én is kevertem ezt a kettőt, de tavaly előtt megnéztük mindkettő felújítási állapotát és azóta megy a dolog.

Aureliano Buendía 2023.05.16. 16:28:42

15/15, de mintha egy része ennek már lett volna:)

horvabe · https://www.kektura.click.hu 2023.05.16. 16:35:56

@gigabursch: Könnyű keverni őket már csak a nevek hasonló hangzása miatt is. Egyébként még egyiket sem láttam belülről a fejújításuk óta. De már mindkettő mellett eltúráztam, így kívülről felmérhettem az állapotukat.

horvabe · https://www.kektura.click.hu 2023.05.16. 16:42:10

@Aureliano Buendía: A blog facebook csoportjában már volt januárban, azt aztán többen is megosztották. Így akadhattál össze vele. Sajnos, a kvízszerkesztő oldalhoz csak két hétig volt ingyen hozzáférésem, aztán már nem tudtam ott több kvízt készíteni, a már elkészültek szerkesztéséhez sincs hozzáférésem. A statisztikáikat sem látom. Most jutott eszembe a gugli űrlap, gyorsan áttettem annak a formátumába, aztán felraktam a blogra. Egyébként már eleve ezért készült a többivel együtt.

Aureliano Buendía 2023.05.16. 22:16:27

@horvabe: igen, lehet, hogy ott találtam, néha olvasom azt is, ha nem felejtem el, de a hétfők itt tutik :)
De nagyon jók, hatalmas köszönet érte, remélem, lesz még!

horvabe · https://www.kektura.click.hu 2023.05.17. 06:47:30

@Aureliano Buendía: Alapvetően eddig keresgéltem a neten megfelelő bázist ezekhez, de mindegyik szóba jöhető kvízszerkesztő oldal K drága - havi szinten kérnének annyit, amennyit esetleg évente lennék hajlandó fizetni - és a free verziójuk pedig erősen korlátozott, például a kitöltések számában, vagy a hozzáférés időtartamában. Viszont a Google Űrlap ingyenes, nincsenek rajta korlátozások a kitöltések számában és úgy látom, eléggé jól testreszabható.

Szóval lesznek még kvízek, ötleteket elfogadok a témákkal kapcsolatban.

hátrasarc 2023.05.20. 22:57:01

@2023: Mellesleg pont ez az egy ami biztos megvolt.
Most legközelebb meg kell álljak és jól megnézni azokat amiket elhibáztam.Mert gőzöm sem volt róluk

horvabe · https://www.kektura.click.hu 2023.05.21. 04:42:00

@hátrasarc: Alapvetően pont ezért készítettem a kvízt, hogy emberek rájöjjenek, mennyi mindent nem láttak eddig. Persze ez az egész blogra is igaz, vagyis hogy nem távoli tájakat mutatok be, hanem olyan látnivalókat, amelyek mellett naponta elmegyünk!
Ezt próbálom a blog mottójával is sugallani: "Ahhoz, hogy szép tájakat lássunk, nem kell elutaznunk a világ túlsó felére. Idehaza is körbevesznek bennünket a csodák, csak észre kell vennünk azokat."

hátrasarc 2023.05.21. 10:51:01

@horvabe: Tegnapelőtt a Szomolyai kaptárköveknél jártam.
Remek horganyzott lépcsők,tényleg misztikus hangulat,kevés ember. Amig csak meg nem jött a biciklis csapat,akik arról érdeklődtek,és mire én felértem a tanösvényről,már elég rég tépelődhettek,hogy hogyan lehet ,és hol lehet a vendéglátó egységhez eljutni,ahol ők innának valamit.
Javasoltam nekik próbálják meg bringa nélkül,mert a lépcsőn legurulni necces lesz :D
Persze gond volt a direkcióval igy más utat választottak,de ha ők nem lettek volna ,akkor csönd béke és nyugalom.
Ez fog megszünni,ha vége lesz a sulinak,és ha az az ostoba index folyton tippeket ad az eldugott helyekről a cimlapon hirdetve azokat. /a jelenlévőkre ez nem vonatkozik/.
Mert mostanában alig van nyugis hely,hol a vándor tényleg élvezhetné a nyugalmat.
És éppen ezért veszik el a csoda jellege, a hely szépsége.

horvabe · https://www.kektura.click.hu 2023.05.21. 18:03:15

@hátrasarc: Köztudott, hogy a jelenlévők mindig kivételek! :-)
Igen, ezzel a kis történettel a fejemen találtad a szöget! Mert ugye egy eldugott hely attól is szép, hogy el van dugva, és csak kevesen ismerik a szépségét. Ha írunk róla, ezzel az ismertségét növeljük és esetleg oda lesz a hely hangulata. Ez az ismeretterjesztő írók dilemmája!
Régóta bakancslistás a hely, de messze vannak Budapesttől ezek a kaptárkövek! Habár mióta van közvetlen vonat Budapestről Egerbe, akár még egy egynapos túrán is felkereshetőek, persze más látnivalókkal összekötve!

hátrasarc 2023.05.22. 20:02:06

@horvabe: Jelentem Simontornya kipipalva.
Természetesen ma hétfő van, és régi jó dák szokás szerint be volt zárva.
Gondoltam feltoltok róla néhány külső képet.,de vagy èn vagyok bèna, vagy a blogmotor gyűlöl engem

horvabe · https://www.kektura.click.hu 2023.05.22. 20:16:01

@hátrasarc: Hétfőn még a fű sem nő idehaza. Megmondom őszintén, én még soha nem próbáltam képet feltölteni ide! Már próbáltad és máshol sikerült?

hátrasarc 2023.05.22. 21:41:41

Nem,még nem.De most kisérleteztem,és nem megy .
Lehet kell csináljak egy blogot magam is :D
És akkor odavissza nézegethetnénk egymás képeit:D:D:D
süti beállítások módosítása