Barangolások gyalogosan, bakancsban és túrakerékpáron

Bakancsban, két keréken

Bakancsban, két keréken

Túrakerékpárral Siófokról a Kaposvár melletti Deseda-tóig

Ráérős tekerés a Balatoni Bringakörön Földvárig, majd a somogyi dombok hullámvasútján tovább egészen a Deseda strandjáig (2024. július 8.)

2024. július 15. - horvabe

cimkep-t118.JPG

Siófokon parkol a bringa a tóparti sétányon

A TÚRA ÚTVONALÁNAK SZINTMETSZETE

118.png

A túra útvonala a Google Térképen

A túra útvonala GPX formátumban

A TÚRA JELLEMZŐI

Megtett távolság a kitérőkkel együtt: 87,00 km (kerékpár computerrel mérve)
- Szintemelkedés/lejtés a kitérőkkel együtt: 740/722 m (turista GPS-sel mérve)
- Nehézség: 8/10 (Egész napos kerékpártúra átlagos szintemelkedéssel) 
- Kilátások: 6/10 (Szép kilátások a Balatonra, a Kőröshegyi viaduktra és a dombtetőkről a környező tájra).
- Jelzettség a túra időpontjában: Csak a Balatoni Bringakörút van jelezve, de az szinte tökéletesen (9/10), a túra többi része jelzetlen útvonalon halad

A megtett távolság és szintadatok a bringa computer adataiból és túra során felvett GPS track kiértékeléséből származnak. A többi adat abszolút szubjektív. 

Megjegyzés:

Az első nagyjából 18 km a Balatoni Bringakörúton lett megtéve, az a szakasz külön is teljesíthető. A túra többi részét mérsékelt forgalmú vidéki összekötő utakon tekertem le, ide nem árt egy kis kerékpáros rutin.

TÚRALEÍRÁS

Ebben az évben már májusban elkezdtem tervezgetni az első többnapos kerékpártúrám, persze ehhez megfelelő kondíció is kell, tehát öreg kerékpárom elővéve a tárolóból már azzal jártam munkába is. Sajnos, mindenféle családi és egyéb okok miatt ez egyre csak halasztódott, végül úgy nézett ki, július elejére csak helyrerázódnak a dolgok és nekiindulhatok végre az Országos Kerékpáros Körtúra újabb szakaszának. Szokás szerint onnan folytatom majd a hazánkat alaposan bejáró, mintegy 4100 kilométer hosszú útvonalának teljesítését, ahol két évvel ezelőtt egy forró nyári délutánon abbahagytam: vagyis a Balaton partján, Siófokon!

Tovább

Túrakerékpárral Tatáról Budapestre a legöregebb „egyes úton”

Hogyan lehet bicajjal könnyen, gyorsan, kisforgalmú utakon és kerékpárutakon eljutni Tatától egészen Budapestig?

cimkep-t117.jpg

Az Öreg-tó partján pihen a bringa még a túra legelején

A túra útvonala a Google Térképen

A túra útvonala GPX formátumban

A TÚRA JELLEMZŐI

Megtett távolság a kitérőkkel együtt: 74,29 km (kerékpár computerrel mérve)
- Szintemelkedés/lejtés a kitérőkkel együtt: 593/610 m
- Nehézség: 6/10 (Egész napos kerékpártúra az átlagosnál kevesebb, nem túl meredek szintemelkedésekkel) 
- Kilátások: 7/10 (Tekerés a tatai Öreg-tó partján, a Vértes látképe a Tata-Tatabánya kerékpáros útról, a Gerecse és a Budai-hegység látképe az öreg országútról, kilátás a biatorbágyi viaduktokról).
- Jelzettség a túra időpontjában: A túra útvonala a Tata-Tatabánya és a Biatorbágy-Kamaraerdő szakaszokon kívül nincs jelezve. Az említett a szakaszokon a jelzettség megfelelő (8/10).

A megtett távolság és szintadatok a kerékpár computer és a túra során felvett GPS track kiértékeléséből származnak. A többi adat abszolút szubjektív. 

Megjegyzés:

Tulajdonképpen ha az autónkat Kelenföldön hagyjuk a vasútállomás hatalmas P+R parkolójában, ahol egész napra csupán egyetlen BKV vonaljegy árát kell kifizetnünk a várakozásért, akkor vonattal az útvonal több pontjára is eljuthatunk. Kisebb kirándulást tehetünk a BuBán Biatorbágytól vissza Kelenföldre, de ha többet szeretnénk tekerni, indulhatunk Herceghalomról, Bicskéről, vagy akár Tatabányáról is. A Tata és Tatabánya közötti kerékpárút külön is teljesíthető.

TÚRALEÍRÁS

Egy kis kitérővel kezdem most ezt a posztot, szeretném ugyanis röviden leírni, hogyan is jött létre az a most már főként csak kerékpárosok által használt útvonal, amelyen az utam nagyjából felét megteszem majd. Mindenki ismeri a Budapestről nyugat felé induló M1-es autópályát, de vajon milyen utat használtak korábban az autósok, ha el akartak jutni a fővárosból Tatabányára, Győrbe, vagy akár Bécsbe? Még a motorizáció kezdete előtt kialakult egy útvonal a települések között, amely gyöngysorként fűzte fel azokat nyugat felé haladva. Budapestről indulva Budaörsön, Biatorbágyon (akkoriban még Bián és Torbágyon), Herceghalmon, Bicskén és Óbarokon keresztül érte el a régi út Tatabányát, majd indult tovább Tatán keresztül nyugat felé.

Tovább

Vállalkozol egy kvízre hazánk szobrairól, emlékműveiről?

Vajon mennyire ismered hazánk köztéri szobrait, emlékműveit? Tedd próbára a tudásod ezzel a 12 kérdéses kvízzel!!

cimkep_6.jpg

József Attila szobra a Parlament előtt ül gondolataiba mélyedve a rakpart felső peremén. De tudod például, mely verssorok vannak a szobor melletti kőlapra írva?

Újabb kvízre hívlak most, kedves Olvasóm, ebben is 12 fényképfelvételt mutatok a korábbiakhoz hasonlóan, de most a magyar szobrokról, emlékművekről. Neked nincs más dolgod, mint kiválasztani a feltett kérdésekre a képek alatti négy válaszlehetőség közül a szerinted helyeset. Persze ez a kvíz sem könnyű, csakis az találhatja el a válaszok többségét, aki már alaposan bejárta hazánk nagyvárosait. 

Tovább

Kerékpárral oda-vissza a Duna-parton a Belvároson keresztül

Indulás a Kopaszi-gáttól, tekerés a budai oldalon a Római-partig, át a vasúti hídon, majd vissza a pesti rakparton (2024. május 19.)

cimkep_t161.JPG

A túra útvonala a Google Térképen

A túra útvonala GPX formátumban

A TÚRA JELLEMZŐI

Megtett távolság a kitérőkkel együtt: 31,02 km (kerékpár computerrel mérve)
- Szintemelkedés/lejtés a kitérőkkel együtt: elhanyagolható
- Nehézség: 3/10 (Félnapos kerékpáros kirándulás elhanyagolható szintemelkedéssel) 
- Kilátások: 10/10 (Fantasztikus panorámák, kilátások a teljes útvonalon).
- Jelzettség a túra időpontjában: A budai oldalon eléggé jól jelezve van az EuroVelo 6 útvonala, a pesti oldalon nincs jelzett kerékpárút

A megtett távolság és szintadatok a kerékpár computer és a túra során felvett GPS track kiértékeléséből származnak. A többi adat abszolút szubjektív. 

Megjegyzés:

A Kopaszi-gáttól indulva a túra több helyen is rövidíthető a hidakon, például vagy a Margit hídon, vagy pedig az Árpád hídon kelhetünk át a budairól a pesti rakpartra. Mindkettőn van kerékpárút. Ha a Margit hídon rövidítünk, akkor a túra hossza körülbelül a felére, ha pedig az Árpád hídon, akkor a háromnegyedére csökkenthető.

TÚRALEÍRÁS

Május elején idén is megkezdtem a kerékpáros szezont, és két heti bringás munkába járás után elkezdtem gondolkodni azon, merre is tekerjek az első idei bicajos túrámon? Egyelőre nem gondolkodtam hosszabb túrában, inkább csak arra voltam kíváncsi, hogyan bírom a nyeregben ülést egy rövidebb megmozduláson. Már régóta szerettem volna végigtekerni oda-vissza a budapesti rakpartokon a városon keresztül, de még otthonról indulva és érkezve is legfeljebb csak egy félnapos út lett volna ez, és ennél mindig hosszabb túrákra szoktam indulni. Most azonban adódott az alkalom, pont jó lesz ez a táv bemelegítésnek a hosszabb, országjáró tekerések előtt!

Tovább

Vajon felismernéd a képekről a magyar vasútállomásokat?

Annyiszor láttuk már őket, elmentünk mellettük, de megjegyeztük vajon az apró részleteiket is?

cimkep_5.jpg

A Nyugati pályaudvar Nagykörútra néző főhomlokzata. Ezt a képet szinte mindenki felismeri, nem is kérdés ebben a kvízben!

Újabb kvízre hívlak most is, kedves Olvasóm, ebben is 12 fényképfelvételt mutatok a korábbiakhoz hasonlóan, de most a magyar pályaudvarokról, vasútállomásokról. Neked nincs más dolgod, mint kiválasztani a négy válaszlehetőség közül a szerinted helyeset, vagyis azt a várost, ahol véleményed szerint az adott épület található. Persze ez a kvíz sem könnyű, csakis az találhatja el a válaszok többségét, aki már alaposan bejárta hazánk nagyvárosait. 

Tovább

Biatorbágytól Diósdig a Tétényi-fennsík kilátópontjain át

Séta a biatorbágyi Madár-szirt peremén, erdei úton Törökbálintig, panoráma az Anna-hegyről és vizit a diósdi kőfejtőkben (2024. május 1.)

cimkep-t115b.JPG

Kirándulók állnak a Nyakas-kő tetején

A TÚRA ÚTVONALÁNAK SZINTMETSZETE

115a.png

A túra útvonala a Google Térképen

A túra útvonala GPX formátumban

A TÚRA JELLEMZŐI

Megtett távolság a kitérőkkel együtt: 26,98 km (turista GPS-sel mérve)
- Szintemelkedés/lejtés a kitérőkkel együtt: 705/765 m (turista GPS-sel mérve)
- Nehézség: 8/10 (Egész napos túra átlagos szintemelkedéssel) 
- Kilátások: 9/10 (Fantasztikus kilátás a Madár-szirt tetejéről, körpanoráma az Anna-hegyi kilátóból és szép kilátások az útvonal több pontjáról).
- Jelzettség a túra időpontjában: A piros sáv jelzés felfestése kitűnő, könnyen követhető (10/10) Törökbálint kivételével, ahol csak ritkás, nehezen követhető (3/10), a zöld sáv jelzés felfestése nagyon jó, könnyen követhető (9/10) Diósd kivételével, ahol csak ritka, nehezen követhető (3/10). A piros kereszt jelzés felfestése átlagos (6/10), a jelzések öregek, kopottak, de figyelmesen haladva követhető.

A megtett távolság és szintadatok a túra során felvett GPS track kiértékeléséből származnak. A többi adat abszolút szubjektív. 

Megjegyzés:

Célszerű a túrát két részre bontani és külön elsétálni egy kirándulás keretében Biatorbágytól a Madár-szirthez, illetve egy másik kiránduláson Törökbálintról vagy Diósdról az Anna-hegyre, a kilátóhoz. Ehhez a második kiránduláshoz hozzá lehet csapni a diósdi kőfejtőket is. 

TÚRALEÍRÁS

Nem terveztem előre ezt a szerdai, május elsejei túrát, de mivel semmi egyéb elfoglaltság nem adódott erre a napra – ami persze csak kedd délutánra tisztázódott le –, az utolsó percben döntöttem az útvonaláról is. Sejtettem, hogy az ünnepnap ragyogóan napos időjárása sok kirándulót kicsábít majd a természetbe, ezért szándékosan olyan terepet kerestem magamnak, ahol legalább a zömüket elkerülhetem! Így esett a választásom a Tétényi-fennsík dimbes-dombos, erdős hátára, amely még számomra is részben ismeretlen terepnek számított, hiszen a peremén már jártam néhány helyen, azonban még soha nem vágtam át rajta! A röhej persze ebben a dologban az, hogy itt lakom a fennsík Budafok felőli végén, sőt, ide is születtem és csak pár évre költöztem el innen az életem folyamán!

Tovább

Túra a Budai-hegység nyugati peremének kilátópontjaira

Kapaszkodás a Nagy-Kopaszra, lejtmenet a Tarnai-pihenőhöz, végül Páty után kanyargós ösvényen fel a Gyöngyvirágosra (2024. április 27.)

cimkep-t114.JPG

Nézelődők a Tarnai-pihenő kilátópontján

A TÚRA ÚTVONALÁNAK SZINTMETSZETE

114.png

A túra útvonala a Google Térképen

A túra útvonala GPX formátumban

A TÚRA JELLEMZŐI

Megtett távolság a kitérőkkel együtt: 17,07 km (turista GPS-sel mérve)
- Szintemelkedés/lejtés a kitérőkkel együtt: 471/634 m (turista GPS-sel mérve)
- Nehézség: 6/10 (Alig több mint félnapos túra átlagos szintemelkedéssel) 
- Kilátások: 10/10 (Ez a szép kilátások túrája: körpanoráma a Nagy-Kopaszról, Szép kilátás a Tarnai-pihenőtől és a Páty feletti Gyöngyvirágos melletti dombtetőről, valamint az útvonal számos további pontjáról).
- Jelzettség a túra időpontjában: A zöld sáv jelzés állapota jó, kis figyelemmel követhető (8/10), a zöld háromszög állapota a kiágazásától a Hidegvölgyi pihenőházig jó, kis figyelemmel követhető (8/10), Pátyig jó, figyelmesen haladva követhető (7/10), utána Biatorbágyig a gyenge és a közepes között váltakozik (2-5/10), néha csak GPS-es segítséggel követhető).

A megtett távolság és szintadatok a túra során felvett GPS track kiértékeléséből származnak. A többi adat abszolút szubjektív. 

Megjegyzés:

A túra több kisebb részre is felbontható, a csúcsok akár egy-egy kisebb kirándulással is felkereshetőek. 

TÚRALEÍRÁS

Már régóta szemezgettem a térképen a Budai-hegység nyugati peremén kanyargó zöld háromszög jelzéssel, amelyen Nagyikovácsitól egészen Biatorbágyig végig lehet vándorolni a kilátópontok között, végül most szombaton szántam rá magam, hogy ténylegesen is végigballagjak ezen az útvonalon. A bejárás irányáról gyorsan döntöttem: jobb Nagykovácsiban kezdeni a túrát, ugyanis így már kora délelőtt fenn lehetek a Nagy-Kopaszon és a Tarnai-pihenőnél, ezzel pedig elkerülhetem a késő délelőtt érkező kirándulók tömegét. Úgy sejtettem, a viszonyleg ismeretlen déli szakaszon úgysem fogok a kutyával sem találkozni, tehát nem probléma, ha oda csak délre, kora délutánra érkezem meg, ráadásul Biatorbágyról vonattal negyed óra alatt Kelenföldön lehetek. Aztán volt még egy okom, hogy miért most indulok erre az útra, de erről majd később.

Tovább

Záporokkal tarkított erdei séta Hűvösvölgytől Budaörsig

Borongós kilátás a Kis- és Nagy-Hárs-hegyről, a János-hegyről és a Normafától, majd séta a Farkas-hegyi volt repülőtérre (2024. április 20.)

cimkep-t113_1.JPG

Kilátás a Normafától. Balra a János-hegy, középen és jobbra az előtérben a budai hegyek, háttérben a Pilis és a Visegrádi-hegység csúcsai.

A TÚRA ÚTVONALÁNAK SZINTMETSZETE

113.png

A túra útvonala a Google Térképen

A túra útvonala GPX formátumban

A TÚRA JELLEMZŐI

Megtett távolság a kitérőkkel együtt: 17,57 km (turista GPS-sel mérve)
- Szintemelkedés/lejtés a kitérőkkel együtt: 696/756 m (emelkedés/lejtés, turista GPS-sel mérve)
- Nehézség: 6/10 (Alig több mint félnapos túra átlagos szintemelkedéssel) 
- Kilátások: 10/10 (Ez tényleg a szép kilátások túrája: körpanoráma a Kis-Hárs-hegyről, Nagy-Hárs-hegyről és a János-hegyről, szép kilátások a Normafától, a Farkas-hegyről és a Szekrényesről).
- Jelzettség a túra időpontjában: Valamennyi érintett útvonal jelzettsége kiváló.

A megtett távolság és szintadatok a túra során felvett GPS track kiértékeléséből származnak. A többi adat abszolút szubjektív. 

Megjegyzés:

A túra több kisebb részre is felbontható, a csúcsok akár egy-egy rövidebb sétával is felkereshetőek. 

TÚRALEÍRÁS

Eléggé rám járt a rúd az előző hetekben, először feleségem gerincműtéte, otthoni lábadozása és a házi munkák miatt szenvedtem túrahiányban, aztán jött az erőműves nagykarbantartás – remélem az utolsó a munkával töltött életemben, ugyanis bár februártól már nyugdíjas vagyok, de még vállaltam fél év „továbbszolgálást” a cégnél – meg a lakásban is volt sok javítgatnivaló, így aztán erdőt csak fényképen láttam több mint egy hónapig. Kivettem hát két nap szabadságot ezen a héten csütörtökre és péntekre, mivel ezekre a napokra jósoltak szép időt a meteorológusok az esős, záporos hétvégével ellentétben, azonban két napig most is otthon kellett barkácsolnom és csak szombaton reggel vehettem végre a hátamra a 25 literes Tatonka hátizsákom.

Tovább

Felismered-e a műemlékeinket, ha csak a környezetüket látod?

Számtalan képen láthattad már őket, na de vajon rá tudsz jönni, melyikről van szó, ha csak a környezetét mutatom meg?

cimkep_4.jpgA Szabadság szobor és a háttérben Budapest. Mindenki által ismert kép, de vajon tudnád, pontosan hol készült a felvétel, ha levágnám róla a szobrot? 

Nos, pont a címkép alatt feltett kérdésről szól ez a kvíz! A következő képeken olyan várakra, templomokra, kilátókra kérdezek rá, amelyekről már mindenki tucatszámra látott képeket, ugyanis megörökítették őket már elölről, hátulról, oldalról, sőt már fentről is. A képekkel kapcsolatban annyit el kell mondanom, hogy nagyrészt idegen tollakkal ékeskedem ebben a kvízben, ugyanis azokat a Google Earth óriási fényképgyűjteményéből válogattam ki. Természetesen a képek linkjét megadom a poszt végén.

Tovább

Túrakerékpárral Galyatetőről Kékestetőn keresztül Egerbe

Kemény kapaszkodás Kékestetőre, majd hosszú lejtő Recskig, vizit egy Árpád-kori templomnál és az egerszalóki mészpadnál (2020. június 25.)

cimkep-k14.JPG

Kilátás a dombokról Egerszalókra, valamint az Eger melletti Vár-hegyre és Nagy-Eged-hegyre

A TÚRA ÚTVONALÁNAK SZINTMETSZETE

k14.png

A túra útvonala a Google Térképen

A túra útvonala GPX formátumban

A TÚRA JELLEMZŐI

Megtett távolság a kitérőkkel együtt: 79,29 km (kerékpár computerrel mérve)
- Szintemelkedés/lejtés a kitérőkkel együtt: 1280/2078 m (emelkedés/lejtés, GPS-sel mérve)
- Nehézség: 9/10 (Egész napos kerékpártúra sok szintemelkedéssel) 
- Kilátások: 7/10 (Szép kilátások a Galyatetőről, Kékestetőről, a 24-es útról több helyen, valamint Egerszalókra a dombokról).
- Jelzettség a túra időpontjában: A túra útvonala nincs jelezve

A megtett távolság és szintadatok a túra során felvett GPS track kiértékeléséből származnak. A többi adat abszolút szubjektív. 

Megjegyzés:

Mivel ezen a túranapon több települést is érintettem, a teljes túra útvonala több kisebb-nagyobb szakaszra felbontható.

TÚRALEÍRÁS

Még évekkel ezelőtt, a blogolás előtti időben vágtam bele az Országos Kerékpáros Körtúrába, amely egy nagyjából 4100 kilométeres úton körbejárja Magyarországot, de mivel a munkám miatt nem tudtam egyszerre végigtekerni rajta, pár napos szakaszokra bontom az útvonalát és ezeket egymás után fűzve próbálom teljesíteni a hatalmas távot. Erre az utamra Salgótarjánból indultam, az előző túranapomon onnan tekertem el a Medves fennsíkján és a Heves-Borsodi-dombságon keresztül Galyatetőre, most onnan indulok tovább az utamon a Mátra és a Bükk között fekvő Egerbe.

Tovább

Túrakerékpárral Salgótarjánból fel a Galyatetőre

Kapaszkodó a Medves-fennsíkra, hátszeles gurulás a Tarna völgyében, majd hosszú hegymenet Szuhán keresztül a Galyatetőre

cimkep-t113.JPG

Rövid pihenő a Medves-fennsíkon

A TÚRA ÚTVONALÁNAK SZINTMETSZETE

k13.png

A túra útvonala a Google Térképen

A túra útvonala GPX formátumban

A TÚRA JELLEMZŐI

Megtett távolság a kitérőkkel együtt: 76,37 km (kerékpár computerrel mérve)
- Szintemelkedés/lejtés a kitérőkkel együtt: 1818/1121 m (emelkedés/lejtés, GPS-sel mérve)
- Nehézség: 9/10 (Egész napos kerékpártúra sok szintemelkedéssel) 
- Kilátások: 7/10 (Szép kilátások a Mogyorósi kilátóból, a Medves-fennsíkról és a Mátra északi lábainál futó 23-as útról).
- Jelzettség a túra időpontjában: A túra útvonala nincs jelezve

A megtett távolság és szintadatok a túra során felvett GPS track kiértékeléséből származnak. A többi adat abszolút szubjektív. 

Megjegyzés:

Mivel ezen a túranapon több települést is érintettem, a teljes túra útvonala több kisebb-nagyobb szakaszra felbontható.

TÚRALEÍRÁS

Idestova hat éve határoztam el, hogy egy életem, egy halálom, én bizony végigtekerem az Országos Kerékpáros Körtúra (röviden OKKT) több mint 4100 kilométeres, hazánkat körbejáró útvonalát. Persze eléggé nehéz egy akkora országba, amelynek a legkeletibb és legnyugatibb pontja között mindössze 520 kilométer a távolság, belezsúfolni egy ilyen hosszú útvonalat, de a szervezőknek sikerült, persze irgalmatlan kitérőkkel és kerülőkkel együtt. Aztán bele is vágtam a távba, jó pár túraleírást olvashattatok már erről a blogon, de már a blog előtti időkben is tekertem ezen azt útvonalon, szóval most egy ilyen túrát szeretnék felidézni.

Tovább

Kolodko Mihály budapesti miniszobrai nyomában – 3. rész

Tudtad, hogy van szobra Budapesten egy búvárnak, Rejtő Jenő 14 karátos autójának, Noé bárkájának és két söröslónak is? (2024. március 23.)

cimkep-t112.jpg

A söröslovak miniszobra a Dreher Sörgyár épületei előtt

Figyelmes járókelőként már évek óta rendszeresen összefutok Budapesten a Magyarországon élő, ukrán származású szobrászművész, Kolodko Mihály (Mihajlo Ivanovics Kolodko) köztéri miniszobraival, de egészen addig nem gondoltam arra, hogy valamennyit felkeressem városi túrák keretében, míg egy kolléganőm nem említette, hogy egy barátnőjével meglátogatott párat közülük. Csak ekkor néztem utána, vajon hány ilyen parányi kis műalkotás lehet és megdöbbentem a számukon! A Wikipédia cikke összesen 156 szobrocskáról tud és ezekből csupán mintegy harminc található Budapesten, a többi pedig szét van szórva a világban!

Tovább

Kolodko Mihály budapesti miniszobrai nyomában – 2. rész

Egyetlen sétán a Putyin-arcú hadihajó, az öngyilkos mókus, a Skála Kópé és Breki béka, a békalábas usánka és a lufikutya (2023. március 3.)

cimkep-t111.JPG

A Skála Kópé közelől, ahogy a vonalkódos cetli-nyugágyán üldögél

Már itt a poszt legelején leírom, hogy bár én gyalogosan jártam végig az összes budapesti szobrocskát, felkereshetjük azokat tömegközlekedéssel, illetve saját autón is, bár a Belvárosban jobban tesszük, ha egy helyen leparkolunk a kocsival és egyetlen sétával végigjárhatjuk az összes közeli műalkotást! A kis szobrokat nem könnyű megtalálni, de az általam megadott koordináták 3-5 méter pontossággal megadják a helyzetüket. Aztán ha az adott ponton körülnézünk, észre kell vennünk azokat! A pontok koordinátáit én magam mértem ki a turista GPS-emmel.

Figyelmes járókelőként már évek óta rendszeresen összefutok Budapesten a Magyaroroszágon élő, ukrán származású szobrászművész, Kolodko Mihály (Mihajlo Ivanovics Kolodko) köztéri miniszobraival, de egészen addig nem gondoltam arra, hogy valamennyit felkeressem városi túrák keretében, míg egy kolléganőm nem említette, hogy egy barátnőjével meglátogatott párat közülük. Csak ekkor néztem utána, vajon hány ilyen parányi kis műalkotás lehet és megdöbbentem a számukon! A Wikipédia szócikke összesen 156 szobrocskáról tud és ezekből csupán mintegy harminc található Budapesten, a többi pedig szét van szórva a világban!

Tovább

Kolodko Mihály budapesti miniszobrai nyomában – Első rész

Ferenc József függőágyban, L’ecsó gasztropatkány és a minitrabant, a Kockásfülű nyúl, Mekk Mester és egy kosárnyi kutyus (2024. március 3.)

cimkep-t110.JPG

Ferenc József egy arasznyi függőágyból figyeli a várost

Járókelőként már évek óta rendszeresen összefutok Budapesten a Magyaroroszágon élő, ukrán származású szobrászművész, Kolodko Mihály (Mihajlo Ivanovics Kolodko) köztéri miniszobraival, de egészen addig nem gondoltam arra, hogy valamennyit felkeressem városi túrák keretében, míg egy kolléganőm nem említette, hogy egy barátnőjével meglátogatott párat közülük. Csak ekkor néztem utána, vajon hány ilyen parányi kis műalkotás lehet és megdöbbentem a számukon! A Wikipédia szócikke összesen 156 szobrocskáról tud és ezekből csupán mintegy harminc található Budapesten, a többi pedig szét van szórva a világban!

Tovább
süti beállítások módosítása